top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

בריאות העור בגישה ההוליסטית - להיות שלמה

עודכן: 13 בספט׳ 2023

3 דקות קריאה

נכתב ע״י לילך כהן - נטורפתית N.D, הרבליסטית M.H


אם את מרגישה שטיפוח העור שלך מניב תוצאות לא מספקות, או שאת מדלגת תדיר בין חברות טיפוח שונות, הכתבה הזו בשבילך. במהלכה אציג את השיטה ההוליסטית להתמודדות עם טיפוח עור מבפנים והחוצה, דרך כל מערכות הגוף. בסוף הכתבה מחכה לך טיפ זהב שלכל אישה כדאי ליישם.


בריאות העור בגישה ההוליסטית - מה זה?

בריאות העור היא אחד הסממנים החשובים ביותר לבריאות כוללת ותחושת הרווחה שלנו. העור הוא המעטפת החיצונית של הגוף, ויש לו תפקידים רבים וחשובים. בין היתר, תופעות המתרחשות על פני העור מספרות את סיפורו של מארג הגוף-נפש ותקינותו. אם חשבת שמראה העור הוא בסך הכל תוצר של מזג אוויר או תנאים סביבתיים - המציאות (אשר מגובה במחקרים מדעיים) מספרת סיפור אחר לחלוטין. במאמר קצר זה אסקור את מגוון הגורמים המשפיעים על בריאות העור ובסופו אציג פתרון שלם להתמודדות עם גורמים אלו והשגת מראה עור זוהר.


הוליזם!

רפואה הוליסטית רואה את האדם כמכלול, ומכירה בכך שבריאות העור קשורה קשר הדוק לתפקוד מערכות הגוף האחרות ולבריאות הכללית. לכן, טיפול הוליסטי בבריאות העור יביא בחשבון גם היבטים כמו תזונה, איזון הורמונלי, רמות ויטמינים ומינרלים, מצב נפשי ועוד. בין אם את סובלת מעור יבש, אקנה, סבוריאה, התקמטות מוגברת של עור הפנים, פיגמנטציה או שקיות שחורות מתחת לעיניים - לכולם מכנה משותף אחד והוא: מצבך הנפשי והגופני (בין אם על רקע גנטי או סביבתי) ברגע נתון.


גוף-נפש-עור בראי הנטורופתיה

נטורופתיה היא גישה טיפולית הוליסטית הרואה את הקשר בין הגוף לנפש ומנסה לשלב ביניהם באמצעות כלים טבעיים ולא פולשניים. בשנים האחרונות יש מודעות הולכת וגוברת לסכנות הטמונות בחייו של אדם במדינה מערבית, ואיתה גם הצורך בפתרונות ומתן מענה. הנכונות כשלעצמה היא חיובית ומעידה על מגמה של רצון להתקרב בחזרה לטבע, איפה שאפשר. יחד עם זאת, נולדה תרבות חדשה, בה אנו מלקטים טיפים רנדומליים מרחבי הרשת, בסרטון קצר בו נתקלנו או כתבה קצרה בטלוויזיה ומאמצים באופן שרירותי לא מעט מההמלצות.

האמת היא, שנטורופתיה בפרט והוליזם בכלל, עוסקים במתן מענה פרסונלי המותאם למטופל.

מה שנכון עבורך לא תמיד מתאים לאחרים ולהפך.


בדיקות דם כמנוף להתאמה אישית

בדיקות דם פשוטות ומתקדמות כאחד, יכולות לצייר מפה של בריאות ותקינות מערכות הגוף. את המפה הזו צריך לדעת לקרוא ולפרש. אפשר ללמוד הרבה על מצב העור שלך דרך בדיקות דם שגרתיות ולהתאים טיפול ממוקד ורלוונטי בהתאם לבעיה. לדוגמה, מחסור בברזל, אבץ או ויטמין B12 יכול לגרום לעור יבש ומגורה. בדיקות דם תקופתיות יכולות לסייע באיתור מוקדם של חוסרים תזונתיים ובטיפול בהם לפני שישפיעו על בריאות העור, או בטיפול בבעיה לאחר ההתפרצות. כחלק מהשיטה שפיתחתי, אני סורקת את בדיקות הדם שלך ומאתרת בהם את הסיבות למצב העור שלך ומתאימה פתרון פרסונלי בהתאם.






בריאות העור ותזונה נכונה

העור זקוק למגוון רחב של ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות כדי לשמור על בריאותו. תזונה מאוזנת ומגוונת הכוללת ירקות, פירות, דגנים מלאים, אגוזים, זרעים, שמנים בריאים וחלבון איכותי - תתרום רבות לבריאות העור (אולי תופתעי לשמוע כמה דרמטית ההשפעה הזו). מזונות עשירים באנטי-אוקסידנטים כמו ויטמין C וויטמין E חשובים אף הם להגנה על העור מפני נזק חמצוני.

גם כאן, תזונה היא דבר סובייקטיבי שמומלץ להתאים באופן אישי לפרסונה, לפי מצב העור ובדיקות הדם. יש אנשים שמומלץ להם לשתות מים חמימים עם כמה טיפות לימון בבוקר ויש כאלו שזו קטסטרופה עבור הקיבה שלהם (וזו דוגמה אחת מיני רבות) אני ממליצה בחום להימנע מאיסוף טיפים רנדומליים לגבי תזונה ולוודא שאת מיישמת המלצות תזונה מותאמות אישית. כחלק מהשיטה שלי, אני מספקת תפריט תזונה מגוון, טעים ומותאים אישית כך שיתמוך בשאר האלמנטים הטיפוליים.


נפש בריאה בגוף בריא

מחקרים (רבים, יש לומר) מוכיחים קשר עז בין מצב הרוח, סטרס (עקה/דחק), עצב עמוק, חרדה ותסכול לבין התפרצות של תופעות עוריות, גירוי, יובש, הלבנת שיער, סבוריאה ועוד. במקרים רבים מצב נפשי מתקבל כעובדה מוגמרת ״עד שיעבור״. בפועל, מצב מתמשך של מצוקה נפשית (גם אם לא חמורה או מאובחנת) מוביל לקיבוע ״אמיתות״ שליליות המלוות אותנו באופן בלתי מודע לתקופות ממושכות מאוד. ישנן דרכים רבות להקלת מצוקות נפשיות, גם כאלו הנובעות מניהול שגרת היומיום וגם כאלו היושבות על מקומות עמוקים ומורכבים יותר. כמי שחיה את עולם ה-wellness כבר הרבה שנים, אני מכירה דרכים רבות וטבעיות להתמודדות עם מצבי לחץ, חרדה ודכאון, אותן אני מתאימה אישית למטופלת במסגרת השיטה שפיתחתי.


מראה העור וחוסרים ב״אבני בניין״

מראה העור שלנו עשוי לשקף חוסר נקודתי בויטמינים, מינרלים ונוטריינטים החיוניים לגוף. חוסרים אלו נגרמים מסיבות שונות ומשתנות מאדם לאדם. נטילה של תוספי תזונה עשויה להשלים את חוסרים אלו, אך ככל כלי רפואי אחר חשוב להשתמש בהם במשורה, ובאופן המבוקר ע״י רופא.ה/נטורופת.ית. סוגי התוספים נעים על ספקטרום רחב החל מוויטמינים בסיסיים כמו C ו-A, עבור במינרלים כגון אבץ וברזל וכלה בצמחי מרפא ובפטריות טיפוליות מסוגים שונים. גם כאן, במידה ויש צורך מובהק, ובהתאם לתרופות/תוספים אחרים אותם את נוטלת, אני מבצעת התאמה של פורמולות צמחים, מינרלים וויטמינים במסגרת הטיפול.


בריאות העור וטיפוח עור טבעי

מוצרי טיפוח העור המסורתיים, אותם מוצאים לרוב ברשתות הפארם במחירים מפתים, מכילים לעיתים קרובות מרכיבים כימיים (כמו פארבנים) אשר עלולים להזיק לעור ולבריאות הכללית בטווח הארוך. השימוש בפארבנים נועד להאריך את חיי המוצר ובכך לאפשר ייצור ומכירה בכמויות גדולות. מחקרים רבים נכתבו על הקשר שבין פארבנים ובין מחלות מסוכנות מסוגים שונים. הגישה הטבעית לטיפוח עור דוגלת בהתאמה אישית של מוצרי טיפוח טבעיים וחופשיים מרעלים, דרך שליטה ובקרה על מינוני החומרים הפעילים בהתאם לסוג העור והאתגרים האינדיבידואליים.

מוצרי הטיפוח של Liloosh מלווים את חיי היומיום של אלפי נשים מרוצות. אני מזמינה אותך לקרוא מה יש לחלק מהן לומר כאן


איך אני יכולה לעזור לך?

בשנים האחרונות עבדתי על פיתוחה של שיטה מבוססת מחקר, הרותמת את סגולותיו של ההוליזם (הגוף כמכלול) לטובת שיפור מראה העור והשגת תוצאות בלתי מתפשרות בדרך טבעית ובריאה.

השיטה שלי כוללת ליווי נטורופתי מלא (הכולל היבטים של הרגעת מתחים ומועקות), מעקב אחר בדיקות דם, בניית תפריט תזונה אישי, רקיחה של פורמולות צמחי מרפא (במידת הצורך) והתאמה אישית של מוצרי טיפוח.

נשמע לך רלוונטי?






מקורות:


1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6138034/


2. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16498562/


3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3583891/


4. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/do-vitamin-supplements-really-help-your-skin


5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5796020/


264 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page