top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

יוגה לעור זוהר - יש קשר!


כוחה של יוגה לעור זוהר

יוגה ידועה ביכולותיה להפיג מתחים ולבנות כוח - אבל האם ידעת שהיא יכולה להועיל גם לעור הפנים שלך? ׳זֹהַר יוגה׳ הוא ממש מונח רלוונטי, ואם את מתאמנת באופן קבוע, כנראה שמת לב להשפעות של פעילות גופנית על העור שלך. ד"ר ג'נייב ברלי אומר לנו: "תנועה של הגוף שלך היא תרופה. היא מאפשרת ניקוי רעלים על ידי שטיפת כל האיברים, מגבירה את הנשימה, משמנת מפרקים ומחזקת את השרירים. נשימה ותנועה ביוגה יכולים לעזור לאיזון ההורמונים ולהזיז פסולת שקפאה במעיים". כל זה מוביל לעור בריא ושמח יותר.

בנוסף ליוגה ופעילות גופנית, אנו נהנים מטקסי טיפול עצמי המתרחבים גם לטיפול בעור. מסכת פנים או שגרת טיפוח עור מהירה בבוקר מעודדת אותך לבלות קצת זמן שקט בהתמקדות בעצמך. הנה מבט מקרוב על כוחה של יוגה לעור זוהר, על המזרן ומחוצה לו, כמו גם כמה טקסים לטיפול בעור שתוכלו לכלול כדי להרגיש מחודשים.

על המזרן: 5 תנוחות יוגה לעור בריא

יתרונות היוגה לעור מתחילים על המזרן. "יוגה גורמת להרחבת כלי הדם, מה שמוביל לזרימת דם מוגברת לעור, מספקת לו יותר חמצן וחומרים מזינים ומסייעת בשטיפה עורית ומראה יור זוהר." (ד״ר דנדי אנגלמן, SELF)

בין אם את מתאמנת בבית או בסטודיו, הנה חמש תנוחות יוגה לעור זוהר.

מעניין? מוזמנת להירשם לניולטר שלי


1. טאדאסנה (תנוחת הרים) - Tadasana

עם התמקדות בנשימה עמוקה וקצבית, תנוחת עמידה פשוטה זו מסייעת להקל על מתח ולשפר את זרימת החמצן. : "כניסה של יותר חמצן באמצעות נשימה מבוקרת עוזרת לגוף לשחרר רעלים מזיקים ולשמור על עור בריא וזוהר" (NDTV)

על ידי שיפור זרימת הדם, Tadasana משפרת את הניקוז הלימפתי המבהיר את גוון העור ומפחית נפיחות סביב אזור העיניים.


איך לעשות תנוחת הרים:
  • עמדי בנוחות כשהבהונות שלך כמעט נוגעות זו בזו והעקבים מעט מרוחקים זה מזה

  • לחצי את כפות הרגליים לתוך הרצפה והצמידי את הירכיים שלך

  • האריכי את עצם הזנב לכיוון הרצפה וכווצי פנימה את הבטן

  • שמרי את הסנטר שלך במקביל למזרן, משכי את הכתפיים לאחור ולמטה

  • רככי את העיניים והגרון ותני לזרועותייך להתלות לצד פלג הגוף העליון

  • אופציונלי: הרימי את הידיים לתנוחת תפילה מול החזה

  • עצמי את העיניים

  • שאפי ונשפי עמוק במשך 5 נשימות




אוטנסנה (כיפוף תוך כדי עמידה)


אחד התרגילים הטובים ביותר להבאת זרימת דם לפנים ולהגביר את אספקת החמצן לתאי העור. אם אין לי הזדמנות לתרגול יוגה שלם, אני לוקחת לפחות חמש דקות ומתהפכת - זה נוגד כוח משיכה ואנטי אייג'ינג ומעניק לעור זוהר וחיוניות.




כיצד לבצע קיפול בעמידה קדימה:
  • עמדי בתנוחת הרים כשהידיים שלך מונחות על המותניים

  • נשפי לאט והתכופפי קדימה מהמותניים (לא מהצלעות!)

  • כופפי את הברכיים ככל שתצטרכי כדי להפיג את המתח מהגב התחתון

  • תני לראש שלך להישמט מטה עם כוח הכבידה

  • במידת האפשר, הניחי את כפות הידיים על הרצפה או על גב הקרסוליים; אם את לא מצליחה, שלבי את הידיים מלפנים והחזיקי את המרפקים

  • עם כל שאיפה, הרימי מעט והאריכי את פלג גופך העליון; שימי לב להימנע מלעגל את הגב

  • שאפי ונשפי עמוק במשך 5 נשימות


Parivrtta Sukhasana סוקאסאנה בסיבוב


מעי בריא חיוני לעור בריא. רעלים שלא מפונים מהגוף מושקעים לרוב ברקמת השומן השומני ובעור, מה שעלול להוביל לאקנה, שינוי צבע והזדקנות מואצת. Parivrtta sukhasana הוא טוויסט עדין בישיבה המסייע בעיכול ובסילוק רעלנים על ידי הגברת זרימת הדם והאנרגיה לקיבה, למעי הדק, למעי הגס ולכבד.




איך לעשות טוויסט פשוט בישיבה:
  • שבי על הרצפה ברגליים משוכלות

  • יישרי את הראש, הצוואר ועמוד השדרה והאריכי את עצם הזנב לכיוון הרצפה

  • הניחי את יד ימין שטוחה על הרצפה מאחורייך

  • הניחי את יד שמאל בצד החיצוני של ברך ימין

  • בזמן שאת נושפת, הסתובבי בעדינות ימינה והביטי מעבר לכתף ימין

  • בכל שאיפה, האריכי את עמוד השדרה; בכל נשיפה, סובבי עמוק יותר את הגב

  • תרגלי זאת כ-5 נשימות ואז החליפי צד


מטסיאסנה (תנוחת דג) - Matsyasana


תנוחת יוגה נוספת לעור טוב יותר היא מטסיאסנה, או תנוחת דג. על ידי מתיחה עדינה של שרירי הגרון, תנוחת הדג עוזרת לשטוף את בלוטות התריס שלך, ובכך לשמור על ההורמונים - ודאגות העור הקשורות להורמונים - בשליטה . בנוסף, ל-Matsyasana יתרונות אנטי-אייג'ינג נהדרים. תנוחה זו מעניקה מתיחה טובה לשרירי הפנים והגרון, מה שהופך אותה לאחד התרגילים המועילים להפחתת המראה של סנטר כפול.


איך לעשות תנוחת דג:
  • שכבי על הגב כשהברכיים כפופות וכפות הרגליים שטוחות על הרצפה

  • הרימי את הירכיים והכניסי את הידיים מתחת לישבן, כפות הידיים כלפי מטה

  • משכי את האמות והמרפקים חזק לכיוון הגוף

  • בשאיפה, לחצי את האמות והמרפקים אל הרצפה וקמרי בעדינות את הגב כדי להרים את פלג הגוף העליון ולהתרחק מהרצפה

  • האריכי את עמוד השדרה שלך על ידי מיצוק השכמות והרמת בית החזה שלך גבוה יותר

  • הטי בעדינות את ראשך לאחור, ותני לראשך לנוח על הרצפה

  • שמרי על הרגליים שלך דרוכות

  • שאפי ונשפי כ-5 נשימות

Bhujangasana (Cobra) - קוברה


מתח (סטרס) הוא אחד העבריינים הגרועים ביותר לבעיות עור. מתח רגשי גובה מחיר עצום מההורמונים שלך ומהעור שלך. כשאת חיה בהרמוניה עם העבודה, החברים והמחויבויות, הלחץ שלך מופחת והעור שלך יכול לזהור. תנוחת קוברה מסייעת להפחית מתח, לחץ ועייפות על ידי פתיחת הריאות והמרצת הגוף. על ידי הורדת קורטיזול ("הורמון הלחץ") והפחתת מתח חמצוני, יוגה עוזרת למזער ולמנוע את הסימנים הנראים של הזדקנות העור כתוצאה מהתייבשות ואובדן גמישות.




איך לעשות תנוחת קוברה:
  • שכבי על הבטן

  • מתחי את הרגליים מאחוריך כשהברכיים נוגעות וצמרות כפות הרגליים מונחות על הרצפה

  • פרשי את הידיים שלך על הרצפה מתחת לכתפיים וחבקי את המרפקים שלך לצדדים

  • לחצי את הרגליים והירכיים בחוזקה לתוך הרצפה

  • בשאיפה, יישרי את הידיים כדי לדחוף את החזה שלך קדימה ולמעלה מהרצפה

  • גלגלי לאט את הכתפיים לאחור והרחיקי מהאוזניים כדי להאריך את הצוואר

  • החזיקי למשך 5 נשימות





מחוץ למזרן: גוף בריא, עור בריא

ברור שפעילות גופנית היא חיונית לגוף בריא, לנפש בריאה ולעור זוהר. ישנן מספר דרכים נוספות שבהן תוכל להגיע ליעדים אלו לקבלת תוצאות מיטביות. בנוסף להנאה מסשן יוגה, אני מאמינה שעיסוי קרקפת או שגרת טיפוח הוליסטית של העור מציעים גם יתרונות הרפיה.



טיפ 1: אמצי את עקרונות היוגה

את יכולה להרחיב את היתרונות של יוגה לעור שלך על ידי אימוץ עקרונות היוגה בחיי היומיום שלך. אחד מעקרונות הליבה של היוגה הוא 5 הנייאמות (התבוננות) שהם כלים לטיפוח אושר, ענווה, משמעת עצמית וחוזק פנימי. הנייאמות הן האיבר השני של "שמונה איברי היוגה". את יכולה למצוא דרכים לתרגל אותם במצבים יומיומיים בחיים.

הנייאמה הראשונה, שאוצ'ה, פירושה "טיהור" או "ניקיון". על פי יוגה אינטרנשיונל , שאוצ'ה מציעה טכניקות לניקוי הגוף והנפש, יוצרת את הבסיס לבריאות הגוף ופועלת כדרך למצבים עמוקים יותר של מדיטציה.

השני הוא סמטושה (הסתפקות). הכוונה היא לחיפוש אחר שביעות רצון ואושר בעצמכם במקום להשתוקק לדברים שאין לכם ולחשוק ברכושם של אחרים. אתה יכול לתרגל זאת באמצעות הכרת תודה ועל ידי לא להאשים את עצמך בנסיבות שאינן בשליטתך.

ניסית פעם לשבור הרגל רע? או להשתחרר ממחשבות מסוימות? העיקרון השלישי הוא טאפאס (משמעת עצמית), תרגול יוגי של משמעת עצמית אינטנסיבית וכוח רצון. עיקרון זה כרוך בשיבוש דפוסי מחשבה ודפוסי התנהגות רגילים כדי לשפר את חייך ולפרוץ אי נוחות. למשל, רצון לאמץ הרגלי חיים התומכים בבריאות הגוף ובריאות העור. יש לנו שכבות של האפידרמיס במעיים ובעור, אז מה שאנחנו מכניסים למעי ישתקף על העור שלך. תזונה עשירה במזונות צמחיים ובנוגדי חמצון יכולה לעזור למזער שחיקה על העור שלך הנגרמת על ידי גורמי לחץ סביבתיים כמו שמש, שינויים עונתיים וזיהום.

העיקרון הרביעי הוא Svadhyaya, חקר העצמי, ותרגול של רפלקציה עצמית ולימוד עצמי. בניגוד להבנה המערבית של לימוד עצמי, הנושאת את המושג פסיכואנליזה, ליוגים יש פרשנות אחרת בראש. כפי שקובע יוגה אינטרנשיונל: "כמו גלי הים, נאמר שמודעות אינדיבידואלית לעולם אינה נפרדת מהתודעה האינסופית שבה היא נמצאת. כל מוח הוא גל במרחב עצום של תודעה. למוחות אינדיבידואליים יש איכויות, העדפות וצבעים ייחודיים, אך הם אינם אוטונומיים לחלוטין. המטרה של svadhyaya היא להביא את החוויה של התודעה העצומה הזו, העצמי, למודעות."

ולבסוף, אישווארה פראנידהאנה הוא העיקרון החמישי, המתורגם לעתים קרובות כ"כניעה לאלוהים". אולי קל יותר לפרש זאת כהקדשת עבודתו לכוח עליון או שחרור מעצמנו משאלות ממוקדי אגו. הנייאמות נותנות הנחיות אתיות המובילות לשלווה פנימית, אשר מפחיתה מתח ומשפיעה באופן חיובי על העור לעור בריא וצלול.


טיפ 2: רגע של שלווה עם מסכה לטיפוח העור

שימוש קבוע במסיכת פנים ישמור על העור שלך רך וגמיש, ויש מסיכות לטיפול בכל סוג של בעיות עור שיש לך: עור מזדקן, עור שמן, עור מיובש, עור בעייתי, עור לא אחיד ועוד . עם כל כך הרבה אפשרויות בחוץ, זה עשוי להיראות מכריע לבחור את מסכת הפנים הנכונה. אני מציעה לכלול מסכת פנים בשגרת הטיפול העצמי שלך פעם או פעמיים בשבוע, אולי תוך כדי מדיטציה או במהלך סשן יוגה עדין. מיסוך צריך להתרחש לאחר ניקוי יסודי בסבון איכותי. שלבים אלה מבטיחים שהעור שלך נקי וערוך לקליטת חומרי ההזנה מהמסיכה.





טיפ 3: אמצי מדיטציה

מדיטציה היא חלק מהיוגה שמלמד אותך הרפיה וריכוז נפשיים. המטרה היא להשתחרר מחשיבה מפגרת כך שלא נהיה בני ערובה לרגשותינו ורק נגיב. מדען המוח ומייסד מדיטציית התעוררות , סם האריס , מפרק את התרגול להוראות המדיטציה למתחילים אלה:

  1. שבו בנוחות, עם עמוד השדרה זקוף, או בכיסא או ברגליים משוכלות על כרית.

  2. עצמו עיניים, קחו כמה נשימות עמוקות והרגישו את נקודות המגע בין הגוף לבין הכיסא או הרצפה. שימו לב לתחושות הקשורות לישיבה - תחושות של לחץ, חום, עקצוץ, רטט וכו'.

  3. בהדרגה להיות מודעים לתהליך הנשימה. שימו לב לכל מקום בו אתם מרגישים את הנשימה בצורה הברורה ביותר - או בנחיריים, או בעלייה ויורדת הבטן.

  4. אפשר לתשומת הלב שלך לנוח בתחושת הנשימה בלבד. (אין צורך לשלוט בנשימה שלך. רק תן לה לבוא וללכת באופן טבעי.)

  5. בכל פעם שהמוח שלך נודד במחשבות, החזר אותו בעדינות לתחושת הנשימה.

  6. ככל שתתמקדו בנשימה, תבחינו שתפיסות ותחושות אחרות ממשיכות להופיע: צלילים, תחושות בגוף, רגשות וכו'. פשוט שימו לב לתופעות הללו כשהן מתעוררות בשדה המודעות, ואז חוזרים לתחושה של נְשִׁימָה.

  7. ברגע שתבחין שאבדת במחשבה, שימו לב למחשבה הנוכחית עצמה כמושא תודעה. לאחר מכן החזירו את תשומת לבכם לנשימה - או לכל קולות או תחושות שיעלו ברגע הבא.

  8. המשיכו בדרך זו עד שתוכלו רק לראות את כל אובייקטי התודעה כמו מראות, צלילים, תחושות, רגשות ואפילו מחשבות עצמן כשהם עולים וחולפים.

  9. אל תיפול.

מדיטציה של מספר דקות בלבד ביום יכולה להקל על מתחים בחיי היומיום שלנו, אשר בתורו יכולה לעזור לעור שלנו. אם נסתכל על בעיות עור חמורות ומקרים של פסוריאזיס, מחקר אחד בדק את ההשערה ששיטות הפחתת מתח המבוססות על מדיטציית מיינדפולנס יכולות להשפיע לטובה על הקצב שבו פסוריאזיס נעלם בחולים. התוצאות תמכו בהשערה זו. מאמרים אקדמיים מציינים גם כי: "כחלק מהטיפול הכולל בחולה הפסוריאזיס, רופאים נקראים להגביר את משטרי הטיפול המסורתיים בפסוריאזיס עם אסטרטגיות להפחתת מתחים, כגון ביופידבק, מדיטציה וגישות לעזרה עצמית."


טיפ 4: מוצר לחידוש העור

לא פחות חשוב לבריאות שלך הוא לטפל בעור שלך מבחוץ פנימה. אנחנו צריכים מוצרים עמוסים בחומרים מזינים ועשויים עם מרכיבים טבעיים, כמו צמחים. העור שלנו מזהה אלמנטים מהטבע, לא חומרים סינטטיים. מוצרים טבעיים ואורגניים מלאים בוויטמינים, מינרלים ומרכיבים עשירים בנוגדי חמצון מועילים ביותר למראה עור בריא וצעיר.

אני ממליצה על שגרת טיפוח מלאה, כזו שלוקחת בחשבון טיפוח בוקר וערב, בשיטת השכבות.






778 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page