top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

חמאת שיאה: יתרונות ושימושים

עודכן: 12 באוק׳ 2021

סקירה כללית

חמאת שיאה היא שומן המופק מאגוזי עץ השיאה. בדרך כלל מגיעה בצבע לבן או בצבע שנהב והיא עתירה בשומן טבעי, מה שמקל מאד במריחתה על העור. רוב חמאת השיאה מגיעה מעצי שיאה במערב אפריקה. ריכוזים גבוהים של חומצות שומן וויטמינים הופכים את חמאת השיאה למרכיב קוסמטי אידיאלי לריכוך העור. לחמאת שיאה יש גם תכונות אנטי דלקתיות ומרפאות. שימוש בחמאת שיאה על גופך, במיוחד בפנייך, יכול למצב, למצק ולהרגיע את עורך.


חמאת שיאה - יתרונות

תכונות אנטי דלקתיות וריפוי הוכח כי חמאת שיאה היא בעלת תכונות נוגדות דלקת נרחבות. מריחת מוצרי חמאת שיאה עשויה להרגיע אדמומיות ונפיחות על עור הפנים בפרט ובכל חלקי הגוף בכלל. תכונות מרככות שמני אגוזי העץ המצויים בשפע בחמאת שיאה נספגים בעור ויוצרים מחסום חלק ורך אשר אוטם את הלחות העורית מלברוח. אפקט לחות זה יכול להימשך מספר שעות. תכונות אנטי אייג'ינג דווח כי גם לחמאת שיאה יש תכונות אנטי אייג'ינג. המנגנון המדויק אינו ידוע ועשוי להיות קשור לקידום ייצור קולגן או להפחתת פירוק הקולגן שכבר קיים. חמאת שיאה לעור הפנים

הדרך הקלה ביותר להשתמש בחמאת שיאה על עור הפנים, היא באמצעות מריחה של קרם פנים המכיל חמאת שיאה או מריחת חמאת שיאה טהורה. ניתן למרוח חמאת שיאה ישירות על הפנים לפני השינה. מריחת קרם עם חמאת שיאה כחלק משגרת טיפוח העור בבוקר עשויה לסייע למראה עור זוהר וחלק, אך חשוב לדעת כי חומצות השומן והשמנים בחמאת שיאה עלולים להקשות על מריחת איפור מעל.

חמאת שיאה למניעת סימני מתיחה

עושרה של חמאת השיאה בחומצות שומן מהווה בסיס נהדר לשמירה על לחות העור ומניעת סימני מתיחה בזמן היריון


חמאת שיאה לטיפול ביובש בילדים ותינוקות

לחמאת השיאה יכולת מופלאה בטיפול במצבים עוריים נפוצים בקרב ילדים כגון: אטופיק דרמטיטיס, סבוריאה, יובש כללי ועוד. משחת פלא בשילוב קלנדולה תוכלו למצוא כאן.


משחת קלנדולה
משחת קלנדולה

בנוסף, לחמאת השיאה יכולת לטפל בכפות רגליים סדוקות, כפות ידיים יבשות, שפתיים סדוקות או כל מצב בו בעור זקוק לריענון.

תופעות לוואי וסיכונים חמאת שיאה היא מרכיב מקומי בעל סיכון נמוך להפליא. תגובות אלרגיות לחמאת שיאה הן נדירות. גם אנשים שאלרגיים לאגוזי עץ, המשפחה שאליה שייכים אגוזי שיאה, נמצאים בסיכון נמוך לתגובה לחמאת שיאה על פניהם. החוקרים מאמינים שזה בגלל שאגוזי שיאה מכילים מעט מחלבוני אגוזי העץ שמעוררים אלרגיות. החמאה אינה מומלצת למריחה ע"י אנשים הנוטים לבעיות עור אקנתיות.


972 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page