top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

שמן אובליפיחה - צמח הקסם

עודכן: 13 במרץ 2023

אובליפיחה, הידוע גם בשם אשחר הים, הוא עשב ששימש במשך מאות שנים ברפואה טבעית מסורתית בשל סגולותיו הרפואיות. בשנים האחרונות הוא צבר פופולריות בתעשיית הטיפוח בשל יתרונותיו הרבים לעור. החל מהיכולת שלו להילחם בדלקות ובחיידקים וכלה בהעלאת נוגדי החמצון וחומצות השומן החיוניות. לצמח הפלא הזה יש הרבה מה להציע בכל הנוגע לטיפוח העור הטבעי.



אובליפיחה היפופיאה
עץ האובליפיחה


5 היבטים מדעיים, מבוססי מחקרים של צמח האובליפיחה:


1. עשיר בחומרים מזינים: אובליפיחה היא מקור עשיר של ויטמינים ומינרלים, כולל ויטמין C, ויטמין E, ויטמין A, אשלגן, סידן, מגנזיום וברזל. רכיבים תזונתיים אלו חיוניים לשמירה על עור בריא, ונוכחותם באוליפיחה הופכת אותו למרכיב בעל ערך במוצרי טיפוח.


2. תכונות ריפוי פצעים: מחקרים הראו שלאובליפיחה תכונות ריפוי פצעים בשל הרמות הגבוהות של נוגדי חמצון וחומצות שומן חיוניות. במחקר אחד, נמצא כי שמן אוליפיחה מגביר את קצב ריפוי הפצעים בחולדות על ידי קידום התחדשות רקמות והפחתת דלקת.

הוא מכיל ריכוז גבוה של חומצות שומן אומגה 7, אשר הוכחו כמפחיתות דלקות בגוף ואנטי-מיקרוביאליות. כאשר מיושם באופן מקומי, צמח האובליפיחה יכול לעזור להרגיע עור מגורה, להפחית אדמומיות ולהרגיע פצעונים. זה הופך אותו למרכיב מצוין עבור אלה עם עור נוטה לאקנה או רגיש.


3. תכונות אנטי-אייג'ינג: צמח האובליפיחה הוכח כבעל תכונות אנטי-אייג'ינג הודות לרמות הגבוהות של נוגדי חמצון, המסייעים בהגנה על העור מפני נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים. מחקר אחר מצא שמריחה מקומית של שמן אובליפיחה הפחיתה את הופעת הקמטים והקמטוטים בבני אדם.

אובליפיחה עשירה גם בחומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ואומגה 6, שהן חיוניות לשמירה על עור בריא. חומצות שומן אלו עוזרות ללחות את העור, לשפר את הגמישות ולתמוך בתפקוד המחסום הטבעי של העור. כאשר מחסום העור נפגע, זה יכול להוביל ליובש, רגישות, ואף לבעיות עור חמורות יותר כמו אקזמה ופסוריאזיס.


4. הגנה מפני קרינת UV: צמח האובליפיחה הוכח כבעל תכונות הגנת UV בשל הרמות הגבוהות של קרוטנואידים המצויות בו. קרוטנואידים הם פיגמנטים טבעיים המגנים על צמחים מקרינת UV, והוכח שהם מספקים הגנה דומה לעור האדם. נוגדי החמצון שבו חיוניים להגנה על העור מפני גורמי לחץ סביבתיים כמו זיהום וקרני UV, שעלולות להוביל להזדקנות מוקדמת. אובליפיחה מכילה רמות גבוהות של ויטמינים C ו-E, שניהם נוגדי חמצון חזקים שיכולים לעזור לנטרל רדיקלים חופשיים ולהגן על העור מפני נזקים


5. תכונות אנטי-סרטניות: מחקרים הראו כי לאובליפיחה יש תכונות אנטי-סרטניות בשל יכולתה לגרום לאפופטוזיס (מוות תאי מתוכנת) בתאי סרטן. במחקר חשוב נמצא שתמצית אובליפיחה עיכבה את הצמיחה של תאי סרטן המעי הגס במבחנה.


בסך הכל, המחקר המדעי על אובליפיחה תומך בשימוש בו במוצרי טיפוח בשל תכונותיו המועילות הרבות לעור. תכונותיו האנטי דלקתיות, נוגדות החמצון וריפוי הפצעים, כמו גם יכולתו להגן על העור מפני קרינת UV, הופכים אותו למרכיב בעל ערך בתכשירים טבעיים לטיפוח העור.



כשזה מגיע לשילוב אובליפיחה בשגרת הטיפוח שלך, יש כמה אפשרויות שונות. אחת הדרכים הקלות ביותר לקצור את היתרונות של עשב זה היא לחפש מוצרים המכילים אותו כמרכיב. לדוגמה, סבון פנים אובליפיחה שיעשה לך פלאים בעור ויותיר אותו בריא, רענן, רך ומלא ברק:





122 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page