top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

חומצה היאלורונית - כל מה שצריך לדעת


חומצה היאלורונית, הידועה גם בשם היאלורונאן, היא חומר צלול ודביק המיוצר באופן טבעי על ידי גופך.

הכמויות הגדולות ביותר שלו נמצאות בעור, ברקמת החיבור ובעיניים.

תפקידה העיקרי הוא לסייע בשמירה על נוזלי העור ועל רקמות משומנות ולחות.

לחומצה ההיא

לורונית מגוון שימושים. אנשים רבים נוטלים אותה כתוסף תזונה, אך עיקר השימוש בה הוא בסרומים מקומיים, קרמים, טיפות עיניים ובזריקות.

חומצה היאלורונית במחקרים

הוכח מחקרית כי חומצה היאלורונית יכולה לעזור לעורך להראות ולהרגיש גמיש יותר. כמחצית מהחומצה ההיאלורונית בגופך קיימת בעורך, שם היא נקשרת למים כדי לסייע בשמירת הלחות (1). עם זאת, תהליך ההזדקנות הטבעי והחשיפה לדברים כמו קרינה אולטרה סגולה מהשמש, עשן, טבק וזיהום יכולים להפחית את כמויותיו בעור (2, 3). חומצה היאלורונית עשויה למנוע ירידה זו בכך שהיא מעניקה לגופך כמויות נוזלים נוספות לשילוב בעור (4, 5). כאשר מורחים אותן על פני העור, חומצות היאלורוניות בסרום יכולות להפחית קמטים, אדמומיות ודרמטיטיס (8, 9, 10). ישנם רופאי עור שאף מזריקים חומרי מילוי של חומצה היאלורונית כדי לשמור על מראה מוצק וצעיר של העור (11, 12).



סיכום ביניים: היאלורונית יכולה לעזור בהגברת לחות העור ובהפחתת מראה קמטים וקמטוטים. טיפולים מקומיים יכולים להרגיע אדמומיות ודלקת עור, בעוד שזריקות עשויות לסייע לעור להראות מוצק יותר.


השינוי הטכנולוגי


עד לפני כמה שנים, מולקולות החומצה ההיאלורונית שיוצרו עבור תעשיית הקוסמטיקה, היו גדולות מדי מכדי לחדור את שכבת העור העליונה.

פריצת דרך מדעית בתחום הובילה לפיתוח של חומצה היאלורונית ננו-מולקולרית חדירה, אשר נספגת בעור גם באמצעות אפליקציה חיצונית של קרם, ג'ל או סרום.



עם כניסתה של המולקולה החדירה של החומצה ההיאלורונית למרחב הטיפוח האישי, נשים וגברים שרצו ליהנות מהיתרונות המובהקים של החומצה ההיאלורונית אך נמנעו בעקבות חשש מהזרקות ומהמחיר הגבוה שלהן, יכולים עכשיו להעניק לעורם את המולקולה החשובה הזו באמצעות מריחה חיצונית, במחירים שפויים.


חומצה היאלורונית בהתאמה אישית


בעידן בו הקדמה מאפשרת התאמה של מוצרים בהתאמה אישית, כתחליף לרכישה גנרית של מוצרי מדף, חשוב ונכון לנצל את היכולת ליהנות מתכשירי קוסמטיקה המותאמים אישית לגילך, סוג העור שלך, מורכבויות עוריות שונות ועוד.

חומצה היאלו


רונית אמנם מתאימה לשימוש בטווח גילים רחב, אך שילוביה בקרב מרכיבים אחרים ומינונים שונים ממנה צריכים להילקח בחשבון בבחירת קרם חומצה היאלורונית, סרום חומצה היאלורונית או ג'ל חומצה היאלורונית.


קרם חומצה היאלורונית מתאים לבעלות עור רגיל עד יבש.

מתאים במיוחד לנשים שאוהבות תחושה של קרם עשיר ומלא, בעל תחושה מתמשכת של לחות על פני העור.


חומצה היאלורונית - קרם על בסיס ג'ל

קרם חומצה ה


יאלורונית על בסיס ג'ל מיועד לבעלות עור מעורב עד שמן. הוא מאזן את העור, מספק לחות וקלילות ובכך מונע היווצרות פצעונים.

הקלילות שבג'ל מאפשרת התאדות מהירה יחסית של הנוזלים שבו ובכך מתאפשר לעור "לנשום", מה שמונע היווצרות פצעונים על פני העור.


ג'ל חומצה היאלורונית (שאינו קרם!) מיועד למריחה על העור כבסיס למריחת קרם. אחוז החומצה ההיאלורונית והרכיבים הפעילים ב


ג'ל גבוה מאלו שבקרם ובכך הוא מעניק אפקט אנטיאייג'ינג מתקדם, ממצק את העור ומותח אותו.

להשלמת הפעולה יש לסיים במריחה של קרם חומצה היאלורונית על מנת לשמור על עור לח, רך ונעים.



מתאים לבעלות עור צעיר המעוניינות בשגרת טיפוח משמרת שיכולה לדחות תהליכי הזדקנות של העור ולמנוע צורך בטיפולים קוסמטיים מתקדמים בגילאים בוגרים יותר




תופעות לוואי ואמצעי זהירות אפשריים

חומצה היאלורונית בדרך כלל בטוחה מאוד לשימוש, עם מעט תופעות לוואי שדווחו. מכיוון שהגוף מייצר אותו באופן טבעי, תגובות אלרגיות הן נדירות מאוד.

עם זאת, נשים הסובלות מעור רגיש במיוחד צריכות לפנות לרופא עור כדי לתאם שימוש בתכשירים המכילים חומצה היאלורונית


538 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page