top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

השמנה גנטית? יש מה לעשות!

עודכן: 10 באפר׳ 2021

האם צריכת פירות וירקות עשויה להפחית השמנה הקשורה בנטייה גנטית? בשני מחקרי ענק שנערכו בארצות הברית, בדקו החוקרים מהי ההשפעה של השינוי בצריכת ירקות ופירות על שינויים ארוכי טווח במשקל, כתלות במאפיינים גנטיים. הם בדקו קרוב ל-9,000 נשים ו-5,300 גברים ועקבו אחריהם במשך 20 שנה (זה המון).

החוקרים ניסו לבדוק אם אנשים בעלי נטיה גנטית להשמנה, ייטו להשמין פחות כתוצאה מצריכה מוגברת של פירות וירקות.

את הנטיה הגנטית להשמנה הם הגדירו על בסיס מדדי בריאות המקושרים ל-BMI.

מדד ה-BMI הוא חישוב פשוט של המשקל והגובה של הנבדק.

בהצלבה עם נתונים גנטיים על פעילות כלי דם, אחוזי שומן, תפקוד רקמת השומן התת עורית ועוד, הצליחו החוקרים להגדיר בצורה די מדויקת את הסיכון הגנטי לסבול מהשמנה.


מה החוקרים גילו?

ההשפעה של עליה בצריכת ירקות ופירות על ה-BMI ועל מדדים נוספים המקושרים אליו, הייתה משמעותית יותר בקרב משתתפים עם סיכון גנטי גבוה להשמנה לעומת משתתפים בעלי סיכון נמוך. כאשר ההשפעה הגדולה ביותר נזקפה לזכות צריכה מוגברת של פירות יער, פירות הדר ועלים ירוקים.

מסקנות החוקרים:

הגברת צריכה של ירקות ופירות עשוייה לסייע בצמצום ההשפעה של הנטייה הגנטית להשמנה. כלומר, אם נגדיל את צריכת הירקות והפירות היומית שלנו באופן קבוע ונשתדל לשלב גם עלים ירוקים ופירות יער, ייתכן שנוכל לשים בצד מושגים כמו ״זה גנטי״, ״גנטיקה בעייתית״, ״יש לנו נטייה להשמנה במשפחה״ ועוד.

מוזמנות לקרוא את המחקר המלא.

אקטיביות, אימוץ אורח חיים בריא ושינויים חיוביים בתפריט התזונה היומי יובילו לתוצאות טובות! ולמי שאינו אוהב ירקות או פירות אפשר לעשות תהליך הדרגתי ולהוסיף כל יום חצי מנת ירק נוסף.


כמובן שאתם מוזמנים לפנות אליי אם יש לכם שאלות!


שלכן,


לילך

106 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page