top of page
  • תמונת הסופר/תLilach

המדריך לשמירה על עור בריא, זוהר ורענן במהלך הקיץ

עודכן: 12 באוק׳ 2021

העונה החמה כבר כאן וככזאת היא מביאה עימה שינויים קיצוניים במזג האוויר;

שמש חזקה, חום, לחות גבוהה, נטייה להזעה וקרינה הם חלק קטן מהאתגרים שמביא איתו הקיץ לעור הגוף שלנו בכלל ולעור הפנים בפרט.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם ומערכת העור משמשת כמנגנון הגנה על איברי הגוף.

הוא מורכב משלוש שכבות עיקריות (אפידרמיס, דרמיס, היפודרמיס). מאחר ותפקיד העור הוא להגן על איברי גוף שונים, הוא ניצב בחזית וסופג קרינה, רעילות וזיהום. לכן, חשוב שנעשה את כל המאמצים להגן עליו. נעשה זאת, באמצעות דיוק שיגרת הטיפוח שלנו והתאמתה לקיץ, שמירה על אורח חיים בריא הכולל תזונה איכותית, פעילות גופנית ושינה טובה ואיכותית. כל אלו יחד יתמכו במראה עור בריא, צעיר ורענן.

הנה לך טיפים חשובים בשמירה על העור במהלך הקיץ

1. לחות העור

כמות המים שהעור מכיל (לחות) היא זו שתקבע כיצד יראה העור ומה תהיה מידת האלסטיות (גמישות) שלו ולכן חשוב לפעול בשני מישורים:

במישור הפנימי חשוב להרוות את הגוף בנוזלים: מים וחליטות צמחים טבעיות. מחקרים מדברים על 8-10 כוסות מים ביום לפחות.

במישור החיצוני נקפיד על שיגרת טיפוח המותאמת למזג אויר חם ולחות גבוהה. בעלות עור שמן או עור הנוטה להזעות, אשר ממעטות להשתמש בתכשירים קוסמטיים, יכולות ליהנות מתוצאות נהדרות ע"י שימוש בקרם יום עם מקדם הגנה אשר מותאם אישית על בסיס המאפיינים הפרסונליים. בדרך כלל, קרם על בסיס ג'ל מעניק תחושת קלילות, מקרר את העור, נספג מהר ומספק מענה מקיף לצרכי העור במהלך הקיץ. בעלות עור יבש זקוקות לשכבת הזנה עבה יותר ולהן אתאים קרם עבה יותר והמספק הזנה לאורך זמן .

הקרם האהוב עלי, בו אני משתמשת באופן אישי, הוא קרם חומצה היאלורונית.

הקרם מכיל חומצה היאלרונית חדירה בעלת מולקלה זעירה שחודרת לשכבת העור הראשונה, יחד עם חומצה היאלורונית בלתי חדירה שתפקידה הוא לשמור על לחות העור מבחוץ, תמציות ורדים המטפלות בקמטים וקמטוטים, שמן זרעי רימונים, פפטידים ההמצקים את עור הפנים ועוד שפע מרכיבים טבעיים.

הקרם ניתן להתאמה אישית, בגרסה קלילה או עבה, עם או בלי מקדם הגנה (SPF 30)

לרכישת הקרם לחצי כאן.

2. חשיפה לשמש

השמש בהחלט מלטפת בשעות הבוקר המוקדמות ואחר הצהריים, אך בשעות החמות היא מהווה סכנה אמיתית לעור הגוף בכלל ולעור הפנים בפרט. לכן, חשוב להיחשף לשמש בשעות הנוחות ולהצטייד בכובע רחב שוליים ומשקפי שמש בזמן חשיפה לשמש.

שימילב שנזקי השמש מגיעים בגילאים מאוחרים יותר ככתמי עור כהים או לבנים, גם עיגולים שחורים מסביב לעיניים הם הרבה פעמים תוצאה של חשיפה מרובה לשמש ולכן כדאי מאוד לשמור על איזור העיניים (משקפי שמש כבר אמרתי?).

בקיץ מומלץ מאד להשתמש במקדם הגנה על בסיס קבוע, לא רק כשהולכים לים, ובכך לצמצם משמעותית את טווח הנזק הנגרם כתוצאה מחשיפה לשמש בשעות המסוכנות.

טיפ חשוב ממני הוא למרוח מקדם הגנה על גב כף היד כדי למנוע כתמי גיל בהמשך. גם איזור המחשוף והצוואר שהינם עדינים וחשופים לנזקי השמש, זקוקים למריחה יומיומית של מקדם הגנה טבעי.

אני ממליצה להשתמש במקדם הגנה טבעי בלבד. מקדמי הגנה שאינם טבעיים מכילים חומרים שהוכחו ע"י משרד הבריאות האמריקאי כרעילים ומזיקים.

מקדם הגנה טבעי

בעונת הקיץ אני ממליצה שלא להשתמש בסרומים על בסיס שמן בשעות היום . בשעות הערב והלילה לעומת זאת, אפשרי בהחלט לבעלות עור יבש. העדפה שלי תהיה להשתמש בקרם המכיל מקדם הגנה כמובן .

3. תזונה נכונה

אנטיאייג'ינג (עיכוב הזדקנות) דורש שילוב בין תזונה נכונה לקוסמטיקה טבעית איכותית. בקיץ, מזג האויר חם ולח ולכן מומלץ לאכול ארוחות קלילות ולהרוות את הגוף בנוזלים. אני ממליצה על תזונה ים תיכונית שאותה אימצנו גם בביתנו, היא טעימה, מתאימה מאוד לאקלים הים תיכוני ובנוסף ידוע כי תוחלת החיים של יושבי האגן התיכון היא מהגבוהות בעולם וכי שיעור מחלות לב, כלי דם וסרטן הוא הנמוך ביותר.

הדיאטה הים תיכונית ידוע כאנטידלקתית והיום אנחנו יודעים שדלקת פירושה הזדקנות . השתכנעתן ?


תזונה ים תיכונית

אז מה אוכלים בדיאטה הים תיוכנית?

התזונה הים תיכונית מתבססת על ירקות, פירות, אגוזים ושקדים שאינם קלויים, קטניות ודגנים מלאים, דגי ים צפוני כמו טונה וסלמון, ביצים, יוגורט וגבינות איכותיות.

בנוסף, חשוב מאוד לשלב כל יום בתזונה פירות יער הידועים כעשירים בנוגדי חימצון ומהווים לוחמי חוד בתהליכי הזדקנות.


דוגמא לארוחת בוקר אנטיאייג'ינג טעימה שמתאימה לימי הקיץ החמים:

גביע יוגורט ללא תוספות עליו ניתן לפזר:

כפית זרעי צ'ייה

כף אוכמניות כחולות ( אפשר קפואות)

כפית גרעיני דלעת

פרי נוסף עשיר בנוגדי חימצון

או כל תוספת שאוהבים : אגוזי מלך, שקדים לא קלויים, זרעי פישתן שנטחנו במקום, ספירולינה, שבבי קוקס ועוד



יוגורט אנטיאייג'ינג
יוגורט אנטיאייג'ינג


לכו להכין לכן ארוחת בריאות

קיץ חמים ונעים !


שלכן

לילך

189 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page