Lilach

30 מרץ 20232 דקות

תזונה נכונה לעור אקנתי, שמן או עור הסובל מפצעונים | תזונה לטיפול באקנה

עודכן ב: מרץ 3

***הכתבה מנוסחת בלשון נקבה, אך פונה לכל המינים ❤️***

אקנה הוא אחד המצבים העוריים הנפוצים ביותר, המתאפיין בנקבוביות חסומות, שומניות מוגברות, ולעיתים תגובה דלקתית. המצב נפוץ בעיקר בקרב נערות ונערים אך יכול להשפיע על אנשים בכל גיל. סוגי האקנה כוללים קומדונים (נקודות שחורות ולבנות), פפולות ופוסטולות (פצעים אדומים עם או בלי גון), ובמקרים חמורים יותר, נודולים וציסטות, היכולים להשאיר צלקות.

הגורמים לאקנה רבים ומורכבים, כוללים שינויים הורמונליים, גנטיקה, תזונה, השפעות סביבתיות, ותרופות. במיוחד, שינויים הורמונליים כמו הגברת ייצור האנדרוגנים יכולים להגביר את ייצור השומן, מה שמוביל לסתימת נקבוביות והתפרצות אקנה.

הקשר בין תזונה לאקנה

הקשר בין תזונה לאקנה הוא נושא שנחקר רבות במשך עשורים. המזונות שאנחנו צורכים מכילים הורמונים או מעודדים ייצור של הורמונים בגוף. לכן, לרוב, הקשר בין התזונה לבין מנגנוני הפעילות של האקנה הוא ישיר והדוק. טיפול באקנה עובר דרך הקיבה, הרבה לפני שהוא מגיע לטיפוח העור.

ריכזתי עבורך את כל מה שאת צריכה לדעת על תזונה נכונה בהתמודדות עם אקנה והתפרצויות פצעונים. לנוחותך תוכלי לדלג בין החלקים השונים בכתבה זו דרך תפריט הקישורים:

קווים מנחים כלליים לתזונה במצבי אקנה

אילו מזונות לצרוך וממה כדאי להימנע

תפריט יומי לדוגמה


 
קווים מנחים כלליים לתזונה במצבי אקנה

הימנעי ממזונות מעובדים ובעלי אינדקס גליקמי גבוה

מזונות מעובדים ובעלי אינדקס גליקמי גבוה, כגון לחם לבן, חטיפים ממותקים ובשרים מעובדים, נקשרו לאקנה בחלק מהמחקרים. מזונות אלו גורמים לעלייה ברמות הסוכר בדם, מה שעלול להוביל לדלקת מוגברת וייצור סבום (שומן) בעור. במקום זאת, בחרי במזונות מלאים עם אינדקס גליקמי נמוך, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים וחלבונים רזים.

טיפול באקנה באמצעות תזונה - ירקות ירוקים

הגדילי את צריכת המזונות האנטי דלקתיים

מומחים רבים מאמינים שלדלקת יש תפקיד באקנה, ושאכילת תזונה עשירה במזונות אנטי דלקתיים יכולה לסייע בהפחתת דלקת ולתמוך בעור בריא. דוגמאות למזונות אנטי דלקתיים כוללים דגים שומניים (כמו סלמון וסרדינים), עלים ירוקים, פירות יער, אגוזים, זרעים וכורכום.

הזיני את גופך בשפע של ויטמינים ומינרלים

ויטמינים ומינרלים ממלאים תפקיד חשוב בבריאות העור. חוסרים בחומרים מזינים מסוימים (כגון ויטמין D, אבץ וחומצות שומן אומגה 3) נקשרו להתפתחות של אקנה. כדי לתמוך בעור בריא, הקפידי לאכול תזונה מאוזנת הכוללת מגוון מזונות עשירים בחומרים מזינים.

מי שאינה אוהבת את טעם הדגים יכולה לקבל אומגה 3 ממקורות אחרים:

תוסף אומגה 3 מדגים

תוסף אומגה 3 ממקור צמחי

אילו מזונות לצרוך וממה כדאי להימנע?

שתי הרבה מים

שמירה על לחות חשובה לבריאות הכללית ולבריאות העור, שכן התייבשות עלולה להוביל לעור יבש, עמום ומתקלף. שאפי לשתות לפחות 8-10 כוסות מים ביום.

בכל נושא הקשור לתזונה לטיפול באקנה - מוזמנת לפנות אליי בווטסאפ לשאלות נוספות ❤️

תפריט יומי לדוגמה

***התפריט הוא לדוגמה בלבד, יש להפעיל שיקול דעת ולהתייעץ עם מומחית לוודא התאמה***

    1730
    0